Hebt u te maken met pech of schade aan uw huurauto, dan is dat natuurlijk al vervelend genoeg. Daarom is het prettig als de afhandeling zo soepel mogelijk verloopt. Om dit vervolgens zo snel en soepel mogelijk op te kunnen lossen, hebben wij de meest voorkomende vragen al voor u beantwoord. Houdt u er rekening mee dat bij de onderstaande beantwoorde vragen de verzekering loopt via EasyRent en bij het huurtarief is inbegrepen.
Eerste zorg gaat uiteraard uit naar persoonlijk letstel of dat van uw medeweggebruiker. Is uw auto nog rijdbaar en veilig, dan is het zaak om vervolgens contact op te nemen met EasyRent via +31 (0) 33-454 95 55. U wordt geholpen met de afwikkeling van de schade en het maken van een reparatieafspraak voor herstel van de schade.
Kleine rijdbare schades moeten binnen drie maanden hersteld zijn. Iedere schade dient binnen 24 uur bij ons gemeld te zijn. Wanneer er een ander voertuig bij de schade betrokken is, dan verzoeken wij u om gezamenlijk een schadeformulier in te vullen, te onderteken en deze direct naar EasyRent te sturen. Vergeet hierbij niet de achterzijde in te vullen. Indien de tegenpartij zich niet bekend heeft gemaakt dient u tevens politieaangifte te doen. Wij ontvangen dan graag een kopie rapport. Dit formulier zal binnen 48 uur opgestuurd moeten worden.
Natuurlijk nemen wij zo snel mogelijk na ontvangst contact met u op voor de verdere afhandeling.
Voor de afhandeling van ruitschade verwijzen we u ook door naar de schadeafdeling van EasyRent, te bereiken via +31 (0) 33-454 95 55.
Iedere schade dient binnen 24 uur bij ons gemeld te zijn. Meld de schade aan uw auto via het schadeformulier die in uw auto aanwezig is. Doe tevens aangifte bij het politiebureau in de plaats waar uw huurauto schade heeft geleden. Het is ook mogelijk via internet aangifte te doen via www.politie.nl. Stuur vervolgens de politieaangifte naar EasyRent. U kunt de auto vervolgens zo spoedig mogelijk aanbieden voor schadeherstel.
Is de schade aan uw huurauto dermate dat verder doorrijden niet mogelijk is, dan is het noodzakelijk dit te melden bij EasyRent (24/7) t: +31 (0) 33-454 95 55. Indien gewenst kunt u een vervangende auto krijgen. Een en ander is afhankelijk van de afspraken die uw wagenparkbeheerder heeft gemaakt.