Veelgestelde vragen

AutoAbo

Algemeen

  • Wat is AutoAbo?

    AutoAbo stelt je in staat om op een flexibele en kostenbewuste wijze te voorzien in je (tijdelijke) mobiliteitsbehoefte.
    Je mobiliteitskosten kun je na 90 dagen per dag aanpassen aan de behoefte, dus ook stoppen.

  • Wat is de minimale duur voor AutoAbo?

    De minimale looptijd bedraagt drie maanden oftewel 90 dagen. Na drie maanden kun je de auto zonder problemen inleveren. De maximale looptijd is in principe onbeperkt. Heb je de auto langer nodig dan 24 maanden, dan krijg je een nieuw contract met nieuwe voorwaarden. Het contract kan in sommige gevallen ook worden omgezet naar een leaseconstructie. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Ik ben ZZP’er, kan ik gebruikmaken van AutoAbo?

    Jazeker, als ZZP’er kun je ook een Autoabo afsluiten.

  • Komt iedereen in aanmerking voor AutoAbo?

    Om te beoordelen of je in aanmerking kunt komen voor een AutoAbo auto willen wij graag weten wie je bent. Daarvoor willen we een aantal basis gegevens van je controleren. Denk hierbij aan het volgende: Is het rijbewijs geldig, woon je op het opgegeven adres, sta je als positieve betaler bekend?

  • Wat is de minimale leeftijd om gebruik te maken van AutoAbo?

    Voor het aangaan van een AutoAbo moet je minimaal 21 jaar oud zijn.

Financieel

  • Hoe hoog is de borg?

    Voor het afsluiten van AutoAbo wordt geen borg berekend.

  • Zijn er nog bijkomende kosten?

    Bij AutoAbo krijg je de leaseauto all-in. In de offerte staat een duidelijk tarief waarmee alles van te voren is geregeld en bepaald. Het enige dat je zelf moet doen is brandstof tanken of laden. Bij start van de overeenkomst brengen we eenmalig haal- en brengkosten in rekening van EUR 150,-.

  • Zijn de bedragen inclusief of exclusief BTW?

    De tarieven voor AutoAbo zijn inclusief btw per maand.

  • Hoe gaat het met de betaling?

    Er wordt vooraf gefactureerd en betaling gaat d.m.v. automatische incasso. De factuur krijg je per e-mail.
    Deze incasso vindt plaats op de eerste van de maand. Let dus goed op dat er voldoende saldo op de rekening staat zodat de incasso altijd werkt. Hieronder lichten wij toe hoe het betaaltraject verder verloopt.

    1. Op de eerste van de maand incasseren wij de maandtermijn.
    2. Wordt de factuur gestorneerd dan krijg je hier direct bericht van. Wij doen geen herincasso. Je dient deze zelf per ommegaande te betalen, je hebt 5 dagen de tijd om de factuur alsnog te voldoen.
    3. Maak je echter geen gebruik van deze betaalmogelijkheid en vindt er geen betaling plaats dan behouden wij het recht om het contract te ontbinden en het voertuig terug te vorderen.
    4. Is het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen na factuurdatum nog steeds niet voldaan en er is geen betalingsregeling afgesproken dan geven wij het dossier uit handen aan een Incassobureau. Conform de huurvoorwaarden van de BOVAG waaronder wij verhuren, melden wij de debiteur ook automatisch aan bij ELENA, het waarschuwingssysteem van de BOVAG.

  • Hoe werkt het als ik een bekeuring heb gereden?

    De bekeuring of beschikking wordt naar ons gestuurd, omdat wij eigenaar zijn van de auto. Deze wordt dan door ons doorberekend met een verhoging van € 7,50 administratiekosten en moet per ommegaande aan ons voldaan worden.

Wagenpark

  • Welke leeftijd hebben de auto’s?

    Ons wagenpark is in de meeste gevallen niet ouder dan 2 jaar, altijd in topconditie.

  • Wat moet ik doen in geval van onderhoud?

    We houden ons wagenpark in topconditie zodat je altijd kunt rekenen op een betrouwbare auto. Mocht de auto aangeven dat hij onderhoud nodig heeft neem dan graag contact met ons op via zakelijk@easyrent.nl. Uiteraard komen de kosten voor het onderhoud voor onze rekening.

  • Wat moet ik doen bij pech of schade?

    Bel (033 454 9555). Buiten onze openingstijden word je doorgeschakeld naar onze alarmcentrale. Bij schade vul altijd een schadeformulier in. Maak foto's en neem eventueel contact op met de politie. 

Verzekering

  • Mag ik met de auto naar het buitenland?

    Je mag met de auto naar alle landen die vermeld staan op de groene kaart. Twijfel je? Neem dan contact met ons op.

  • Hoe is de auto verzekerd en wat houdt het eigen risico in?

    De auto heeft een WA+volledig casco dekking inclusief persoonlijke ongevallen inzittenden verzekering voor zoveel gordels er in de auto zitten, maar er geldt wel een eigen risico per schadegeval EUR 450,-. Bij een buitensporig schadebeeld hebben wij ons het recht om de overeenkomst te beëindigen.

Levering

  • Waar kan ik de auto ophalen of kan deze ook gebracht worden?

    AutoAbo auto’s worden altijd thuis afgeleverd en weer opgehaald, hiervoor berekenen wij eenmalig € 150,- inclusief btw bij aanvang van de overeenkomst. Het is dus niet mogelijk om een auto op te halen.

  • Hoe snel kan ik over een AutoAbo auto beschikken?

    Maximaal binnen 4 werkdagen, maar in de meeste gevallen kan dit al binnen een dag. Dit is afhankelijk van het aanleveren van de benodigde gegevens zoals, legitimatie en financiële gegevens. 

  • Kan ik de auto omruilen voor een andere?

    Indien een ander gewenste auto beschikbaar is, dan is dat geen probleem. Er wordt dan altijd een nieuw contract gemaakt met de daarbij behorende afleverkosten. Omruilen op initiatief van AutoAbo is kosteloos.

Tijdelijk vervoer nodig? Huur een EasyRent auto.

Huur gemakkelijk en snel een auto of bedrijfswagen voor elke gelegenheid, zowel particulier als zakelijk. Neem direct contact met ons op voor onze scherpe aanbiedingen of kom langs bij één van onze vestigingen in Apeldoorn, Zwolle en Deventer.

Alternate Text
Improve Your Experience You're using a web browser version we don't support. Try one of these options for better experience. IE icon