EasyRent

Veelgestelde vragen

Over EasyRent

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur een mail naar info@easyrent.nl of bel ons 010-4105799

  • Zijn jullie zondags ook geopend?

    Nee, op zondag zijn wij gesloten. Onze vestigingen zijn geopend van maandag t/m vrijdag en een enkele ook op zaterdag. Onze exacte openingstijden en meer informatie per vestiging vind je hier.

Schade

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mocht het je overkomen, dan wil je graag weten wat je moet doen en waar je aan toe bent.

  • Is er een Eigen Risico indien ik schade rijd?

    Voor particuliere huurders jonger dan 24 jaar geldt een eigen risico van € 450,00. Zij kunnen het eigen risico niet verlagen. In geval van bovenhoofdse schade aan een bestel- of kampeerauto geldt een verhoogd eigen risico tot maximaal € 1.500,00 voor auto’s met een gewicht lager dan 3.500 kg. Onder bovenhoofdse schade wordt verstaan: alle schade aan de bovenzijde van de auto tot 75 cm onder de dakrand.

    Zakelijke bestuurders/huurders kunnen hun wagenparkbeheerder/leidinggevende raadplegen of de huurovereenkomst opvragen.

  • Ik heb schade. Wat nu?

    Eerste zorg gaat uiteraard uit naar persoonlijk letstel of dat van uw medeweggebruiker. Is uw auto nog rijdbaar en veilig, dan is het zaak om vervolgens contact op te nemen met EasyRent via +31 (0) 33-454 95 55. U wordt geholpen met de afwikkeling van de schade en het maken van een reparatieafspraak voor herstel van de schade.

    Kleine rijdbare schades moeten binnen drie maanden hersteld zijn. Iedere schade dient binnen 24 uur bij ons gemeld te zijn. Wanneer er een ander voertuig bij de schade betrokken is, dan verzoeken wij u om gezamenlijk een schadeformulier in te vullen, te onderteken en deze direct naar EasyRent te sturen. Vergeet hierbij niet de achterzijde in te vullen. Indien de tegenpartij zich niet bekend heeft gemaakt dient u tevens politieaangifte te doen. Wij ontvangen dan graag een kopie rapport. Dit formulier zal binnen 48 uur opgestuurd moeten worden.

    Natuurlijk nemen wij zo snel mogelijk na ontvangst contact met u op voor de verdere afhandeling.

  • Ik heb schade en kan niet verder rijden. Wat nu?

    Is de schade aan uw huurauto dermate dat verder doorrijden niet mogelijk is, dan is het noodzakelijk dit te melden bij EasyRent (24/7) t: +31 (0) 33-454 95 55. Indien gewenst kunt u een vervangende auto krijgen. Een en ander is afhankelijk van de afspraken die uw wagenparkbeheerder heeft gemaakt.

    • Onze auto's zijn WA-Casco verzekerd (Indien de verzekering is opgenomen in het contract)
    • Inzittenden zijn meeverzekerd tot het maximaal toegestane aantal zitplaatsen van het voertuig
    • Accessoires welke zijn opgenomen in het huurcontract zijn meeverzekerd
    • Aanhangwagens en caravans in gekoppelde staat zijn alleen WA verzekerd
  • Waar vind ik het in te vullen schadeformulier?

    Het schadeformulier is via de volgende link te downloaden: Download schadeformulier

  • Mijn auto heeft inbraak en/of vandalisme schade. Wat nu?

    Iedere schade dient binnen 24 uur bij ons gemeld te zijn. Meld de schade aan uw auto via het schadeformulier die in uw auto aanwezig is. Doe tevens aangifte bij het politiebureau in de plaats waar uw huurauto schade heeft geleden. Het is ook mogelijk via internet aangifte te doen via www.politie.nl. Stuur vervolgens de politieaangifte naar EasyRent. U kunt de auto vervolgens zo spoedig mogelijk aanbieden voor schadeherstel.

     

  • Mijn autoruit heeft schade, wat nu?

    Met een beschadigde voorruit is het zaak om deze zo snel mogelijk te laten repareren. Bij ruitreparatie berekenen wij u daar geen eigen risico voor. Voor ruitvervanging geldt wel een eigen risico. Voor ruitreparatie en/of vervanging kunt u contact opnemen met de schadeafdeling van EasyRent.

    Meldt uw schade via onze BerijdersDesk +31 (0) 33-454 95 55. Onze BerijdersDesk staat 24/7 voor u klaar om de schade aan uw huurauto te laten repareren bij één van onze partners.

    Om teleurstellingen te voorkomen is het verstandig om ruitschade uitsluitend via onze BerijdersDesk te melden. Alleen zo weet u zeker dat de schade wordt gerepareerd door één van onze partners. Wanneer de auto wordt aangeboden bij een niet geselecteerde partner (bijvoorbeeld Carglass) is de kans groot dat u niet wordt geholpen of de reparatiekosten zelf moet vergoeden.

     

Reparatie & banden

Veelgestelde vragen betreffende reparatie en banden.

  • Is uw huurauto toe aan een onderhoudsbeurt of reparatie?

    Voor onderhoud kunt rechtstreeks contact opnemen met de merkdealer voor een afspraak, zonder tussenkomst van EasyRent. Vervolgens zal de dealer toestemming vragen. Wij regelen de zaken verder met de dealer. Het is niet nodig om als bestuurder zelf eerst toestemming te vragen voor onderhoud of reparatie.

    Uiteraard is het altijd raadzaam om het instructieboekje van de huurauto door te nemen en met name het onderhoudsschema. Tegenwoordig hebben de meeste auto's een verlengde onderhoudsinterval. De merkdealer kan u hier uitgebreid over inlichten.

  • Moet ik rekening houden met het vervangen van de banden?

    De meeste hedendaagse auto's hebben een verlengde onderhoudsinterval. Hierdoor is het aantal werkplaatsbezoeken afgenomen. Om overmatige bandenslijtage te voorkomen verzoeken wij u om regelmatig de bandenspanning te (laten) controleren. Mocht het zo zijn dat de banden tussen de onderhoudsbeurten door vervangen moeten worden, neem dan contact op met EasyRent.

  • Zijn winterbanden een optie bij EasyRent?

    Het is ook mogelijk om in de koudere periode van het jaar op winterbanden te rijden. Uiteraard ook via EasyRent. Voor een winterbandenregeling kunt u contact opnemen met EasyRent.

Brandstof declaratie

Wanneer brandstof is opgenomen in uw huur- of shortleasecontract en u kunt tijdelijk niet tanken met uw brandstofpas, dan is het mogelijk uw brandstofkosten te declareren.

  • Welke zaken zijn belangrijk voor een goede afhandeling van mijn brandstofdeclaratie?

    Onderstaande zaken zijn belangrijk voor een goede afhandeling van uw declaratie:

    • Niet volledig ingevulde declaraties kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
    • Zonder originele bonnen kunnen wij helaas niet overgaan tot betaling.
    • Declaraties ouder dan 3 maanden kunnen wij helaas niet meer in behandeling nemen.
    • Bij buitenlandse valuta vragen wij u vriendelijk altijd de omrekenkoers te vermelden.

  • Hoe kom ik aan een declaratieformulier?

    Het formulier is te downloaden via deze link:

    Formulier brandstofdeclaratie

    U kunt het formulier uitprinten en inclusief de originele bonnen, voorzien van uw handtekening en die van uw
    werkgever (inclusief firmastempel) in een gesloten envelop zenden naar:

    EasyRent Autoverhuur
    T.a.v. afdeling Administratie
    Postbus 953, 3200 AX SPIJKENISSE

Bekeuringen

Bent u geflitst of heeft u een andere boete ontvangen terwijl u gebruik maakt van een huurauto van EasyRent?

Administratie en Wagenparkbeheer

  • Waar kan ik terecht voor vragen met betrekking tot administratie en wagenparkbeheer?

    Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot administratie en wagenparkbeheer, kunt u terecht bij onze vestiging in Spijkenisse:

    Naam vestiging   EasyRent Spijkenisse
    Straatnaam            Faradayweg 1 
    Postcode                3208 KS Spijkenisse
    Telefoonnummer     010- 302 70 98
    E-mailadres             info@easyrent.nl 

    contactpersonen:    Laurens Rijntalder, Rakesh Gajadhar en Evert Kichari
    openingstijden:       ma - vr: 08.00 t/m 17.30, zaterdag en zondag gesloten   


    Onze medewerkers helpen u graag!    

Online afmelden (alleen voor zakelijk gebruik)

U kunt door het opsturen van de onderstaande gegevens uw zakelijke huurauto online afmelden. Na het ontvangen van het formulier ontvangt u van ons een bevestiging van de afmelding. U kunt ook uw huurauto telefonisch afmelden via een van onze vestigingen.

  • Online afmelden

    GEGEVENS CONTACTPERSOON:

    OPHAALADRES

    AFMELDGEGEVENS:

    Graag het kenteken zonder streepjes vermelden: Voorbeeld: 3VSZ23
    We doen ons uiterste best rekening te houden met de gewenste ophaaldatum en -tijd.

     

Gevonden voorwerpen

Ik heb mijn huurauto ingeleverd, maar waarschijnlijk heb ik er spullen in laten liggen.

  • Met wie kan ik contact opnemen?

    Vervelend dat u persoonlijke bezittingen kwijt bent geraakt. Uiteraard willen wij u helpen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

    EasyRent hanteert in de regel een bewaartermijn van 2 maanden voor gevonden voorwerpen. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de vestiging waar de huurauto is ingeleverd of met de vestiging die op uw huurcontract staat aangegeven. Wij vragen u in ieder geval het kenteken van de huurauto bij de hand te hebben.

     

     

Facturatie

Hier vind u antwoorden over facturatie.

  • Factuur, digitaal of per post?

    Heeft u uw factuur via post ontvangen en wilt u deze in vervolg digitaal ontvangen? Geef dan uw wijziging door aan administratie@easyrent.nl

  • De factuur klopt niet.

    Vervelend dat de factuur niet klopt. Neemt u contact op met de EasyRent vestiging, welke rechtsboven vermeld staat op de factuur.

  • Nieuwe maandfactuur ontvangen, maar reeds opgezegd?

    Heeft u onlangs het huurcontract opgezegd, maar u heeft een nieuwe maandfactuur ontvangen? Dit is afhankelijk van de einddatum en wanneer de maandfactuur is opgemaakt. Teveel belaste huurkosten worden verrekend op de eindfactuur.

  • Maandtarief

    Een maandtarief wordt berekend op basis van 30 dagen.

  • Verzamelfacturatie

    Wilt u liever een verzamelfactuur ontvangen? Geef dan uw wijziging door aan administratie@easyrent.nl