EasyRent

Veelgestelde vragen

Over EasyRent

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stel dan jouw vraag via ons contactformulier formulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Uiteraard kun je ons ook bereiken op 033 47 91 800 of stuur een mail naar info@easyrent.nl.

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Onze vestigingen zijn geopend van maandag t/m vrijdag en in Zwolle ook op zaterdag. Onze exacte openingstijden en meer informatie per vestiging vind je hier.

COVID-19

  • Autohuren en Coronavirus

    De gezondheid van onze klanten en berijders staat voorop. We nemen hiervoor de volgende maatregelen:

    • Bij het reinigen van huurauto's wordt extra aandacht besteed aan zaken als deurgrepen, veiligheidsgordels, stuurwiel, versnellingspook, handrem, spiegelverstelling, raambediening en andere knoppen in het dashboard.
    • Onze collega's dragen wegwerphandschoenen en gebruiken desinfecterende middelen bij het reinigen, voorrijden en klaarzetten van de huurauto's.

Schade

Het kan altijd gebeuren dat jouw huurauto schade oploopt. Zowel een eenzijdige schade als een schade waarbij een tegenpartij is betrokken, moet zo snel mogelijk bij ons worden gemeld. Hieronder vind je veelgestelde vragen over schade.

  • Is er een Eigen Risico indien ik schade rijd?

    Voor particuliere huurders jonger dan 24 jaar geldt een eigen risico van € 450. Zij kunnen het eigen risico niet verlagen. In geval van bovenhoofdse schade aan een bestel- of kampeerauto geldt een verhoogd eigen risico tot maximaal € 1.500 voor auto’s met een gewicht lager dan 3.500 kg. Onder bovenhoofdse schade wordt verstaan: alle schade aan de bovenzijde van de auto tot 75 cm onder de dakrand.

    Zakelijke bestuurders/huurders kunnen hun wagenparkbeheerder/leidinggevende raadplegen of de huurovereenkomst opvragen.

  • Ik heb schade. Wat nu?

    Eerste zorg gaat uiteraard uit naar persoonlijk letstel of dat van jouw medeweggebruiker. Is jouw auto nog rijdbaar en veilig, dan is het zaak om vervolgens contact op te nemen met EasyRent via +31 (0) 33-454 95 55. Je wordt geholpen met de afwikkeling van de schade en het maken van een reparatieafspraak voor herstel van de schade.

    Kleine rijdbare schades moeten binnen drie maanden hersteld zijn. Iedere schade moet binnen 24 uur bij ons gemeld zijn. Wanneer er een ander voertuig bij de schade betrokken is, dan verzoeken wij je om gezamenlijk een schadeformulier in te vullen, te onderteken en deze direct naar EasyRent te sturen. Vergeet hierbij niet de achterzijde in te vullen. Indien de tegenpartij zich niet bekend heeft gemaakt, doe je aangifte bij de politie. Wij ontvangen dan graag een kopie rapport. Dit formulier moet binnen 48 uur opgestuurd worden.

    Natuurlijk nemen wij zo snel mogelijk na ontvangst contact met je op voor de verdere afhandeling.

  • Ik heb schade en kan niet verder rijden. Wat nu?

    Kun je vanwege de schade aan jouw huurauto niet verder rijden? Meldt dit dan bij EasyRent (24/7) t: +31 (0) 33-454 95 55. Indien gewenst kun je een vervangende auto krijgen. Een en ander is afhankelijk van de afspraken die jouw wagenparkbeheerder heeft gemaakt.

    • Onze auto's zijn WA-Casco verzekerd (Indien de verzekering is opgenomen in het contract).
    • Inzittenden zijn meeverzekerd tot het maximaal toegestane aantal zitplaatsen van het voertuig.
    • Accessoires die zijn opgenomen in het huurcontract zijn meeverzekerd.
    • Aanhangwagens en caravans in gekoppelde staat zijn alleen WA verzekerd.
  • Waar vind ik het in te vullen schadeformulier?

    Het schadeformulier kun je via de volgende link downloaden: Download schadeformulier

  • Mijn auto heeft schade door inbraak en/of vandalisme. Wat nu?

    Iedere schade moet binnen 24 uur bij ons gemeld zijn. Meld de schade aan jouw auto via het schadeformulier die je in jouw auto vindt. (Zorg vervolgens dat er een nieuw formulier in de auto komt te liggen. Deze kunt u aanvragen via info@easyrent.nl.) Doe tevens aangifte bij het politiebureau in de plaats waar jouw huurauto schade heeft opgelopen. Het is ook mogelijk via internet aangifte te doen via www.politie.nl. Stuur de politieaangifte ook naar EasyRent. Bied de auto vervolgens zo spoedig mogelijk aan voor schadeherstel.

     

  • Mijn autoruit is beschadigd, wat nu?

    Een beschadigde voorruit moet zo snel mogelijk worden gerepareerd. Bij ruitreparatie wordt geen eigen risico in rekening gebracht. Voor ruitvervanging geldt wel een eigen risico. Voor ruitreparatie en/of vervanging kun je contact opnemen met EasyRent via telefoon +31 (0) 33-454 95 55. Onze medewerkers staan 24/7 voor je klaar om de schade aan jouw huurauto te laten repareren bij één van onze partners.

    Zo weet je zeker dat de schade wordt gerepareerd door één van onze partners. Wanneer de auto wordt aangeboden bij een niet geselecteerde partner (bijvoorbeeld Carglass) is de kans groot dat je niet wordt geholpen of de reparatiekosten zelf moet vergoeden. 

Onderhoud, reparatie & banden

EasyRent levert altijd auto’s van hoogwaardige kwaliteit. Om dit zo te houden is het belangrijk dat de auto’s regelmatig worden onderhouden. Hieronder vind je veelgestelde vragen over onderhoud, reparatie en banden.

  • Is jouw huurauto toe aan een onderhoudsbeurt of reparatie?

    Voor onderhoud kun je rechtstreeks contact opnemen met de merkdealer voor een afspraak, zonder tussenkomst van EasyRent. De dealer regelt verder de administratieve afhandeling met EasyRent. Het is niet nodig om als bestuurder zelf eerst toestemming te vragen voor onderhoud of reparatie. Op het informatiedisplay op het dashboard wordt automatisch aangegeven zodra onderhoud nodig is.

  • Moet ik rekening houden met het vervangen van de banden?

    EasyRent levert altijd een auto met voldoende profiel. Het kan echter voorkomen dat gedurende de verhuurperiode het bandenprofiel onder de wettelijke norm van 2 millimeter is gekomen. Indien dit het geval is kun je contact opnemen met EasyRent via telefoonnummer 033 47 91 800 of stuur een mail naar info@easyrent.nl.

  • Zijn winterbanden een optie bij EasyRent?

    Het is bij EasyRent ook mogelijk om van november tot april op winterbanden te rijden. Indien van toepassing vragen we je dit eerst af te stemmen met jouw wagenparkbeheerder. Voor een winterbandenregeling kun je contact opnemen met EasyRent via telefoonnummer 033 47 91 800 of stuur een mail naar info@easyrent.nl.

  • Krijg ik bij onderhoud of reparatie gratis vervangend vervoer?

    Wanneer onderhoud of reparatie bij de merkdealer langer duurt dan 24 uur heb je recht op gratis vervangend vervoer.

Brandstof declaratie

Wanneer brandstof is opgenomen in jouw shortleasecontract en je kunt tijdelijk geen gebruikmaken van jouw brandstof-/laadpas, dan is het mogelijk jouw brandstofkosten te declareren.

  • Welke zaken zijn belangrijk voor een goede afhandeling van mijn brandstofdeclaratie?

    Onderstaande zaken zijn belangrijk voor een goede afhandeling van houw declaratie:

    • Alleen volledig ingevulde declaratieformulieren kunnen in behandeling worden genomen.
    • Bijvoegen van de originele brandstofbonnen is noodzakelijk om jouw kosten gedeclareerd te krijgen.
    • Declaraties ouder dan 3 maanden kunnen wij helaas niet meer in behandeling nemen.

  • Hoe declareer ik mijn brandstofkosten?

    Brandstofkosten kun je declareren via het brandstofdeclaratieformulier. Het formulier is te downloaden via deze link:

    Formulier brandstofdeclaratie

    Print het formulier en stuur deze volledig ingevuld en voorzien van uw handtekening en die van uw werkgever (inclusief firmastempel) naar onderstaand adres van EasyRent. Voeg daarbij de originele brandstofbonnen.

    EasyRent
    T.a.v. afdeling Administratie
    Steinfurtstraat 10
    8028 PP Zwolle

  • Kan ik brandstofkosten gemaakt in het buitenland declareren?

    Tank- / Laadkosten in het buitenland kunnen enkel gedeclareerd worden indien je via EasyRent een DKV-pas hebt.

Bekeuringen

Ben je geflitst of heb je een andere boete ontvangen terwijl je gebruik maakt van een huurauto van EasyRent? Hieronder lees je hoe EasyRent hiermee omgaat.

  • Ik heb een boete ontvangen. Wie betaalt de kosten?

    EasyRent betaalt de boete aan de betreffende instantie. EasyRent brengt vervolgens deze kosten bij je in rekening. In enkele gevallen krijg je de boete rechtstreeks via de betreffende instantie. In dat geval moet je de kosten rechtstreeks overmaken aan deze instantie en speelt EasyRent hierin geen rol.

     

  • Wil je de originele beschikking inzien?

Administratie

  • Waar kan ik terecht voor vragen met betrekking tot administratie?

    Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot administratie, kun je terecht bij:

    T. 033 - 479 17 74
    E. administratie@easyrent.nl

                                             

Online afmelden (alleen voor zakelijk gebruik)

Je kunt door het opsturen van de onderstaande gegevens jouw zakelijke huurauto online afmelden. Na het ontvangen van het formulier ontvang je van ons een bevestiging van de afmelding. Je kunt ook jouw huurauto telefonisch afmelden via één van onze vestigingen.

  • Online afmelden

    GEGEVENS CONTACTPERSOON:

    OPHAALADRES

    AFMELDGEGEVENS:

    Graag het kenteken zonder streepjes vermelden: Voorbeeld: 3VSZ23
    We doen ons uiterste best rekening te houden met de gewenste ophaaldatum en -tijd.

     

Gevonden voorwerpen

Ik heb mijn huurauto ingeleverd, maar waarschijnlijk heb ik er spullen in laten liggen.

  • Wat moet ik doen als ik spullen in de auto heb laten liggen en de auto heb ingeleverd?

    Gevonden voorwerpen worden door EasyRent 2 maanden bewaard. Voor informatie hierover kun je contact opnemen met de vestiging waar de huurauto is ingeleverd of met de vestiging die op jouw huurcontract staat aangegeven. Vermeld hierbij het kenteken van de huurauto waarin je spullen hebt laten liggen.

Facturatie

Hier vind je vragen en antwoorden over facturatie.

  • Heb je geen factuur ontvangen?

    Je kunt deze nogmaals opvragen via administratie@easyrent.nl. Heb je de factuur niet ontvangen omdat jouw gegevens zijn gewijzigd? Graag ontvangen we jouw nieuwe gegevens. stuur ook dan een e-mail naar administratie@easyrent.nl.

  • Wat moet ik doen als mijn factuur niet klopt?

    Vervelend dat de factuur niet klopt. Neem contact op met de EasyRent vestiging die vermeld staat op de factuur.

  • Ik heb mijn auto ingeleverd maar heb nog wel een nieuwe maandfactuur ontvangen. Wat moet ik doen?

    Excuses voor het ongemak. Waarschijnlijk hebben de facturatie en het inlevermoment elkaar gekruist. De maandfactuur dient betaald te worden. Vervolgens ontvang je van ons een eindfactuur waarop teveel belaste huurkosten worden verrekend

  • Op hoeveel dagen is een maandtarief gebaseerd?

    Een maandtarief wordt berekend op basis van 30 dagen.

  • Kan ik een verzamelfactuur ontvangen van alle huurauto's?

    Ja, dat is mogelijk. Wanneer je dit verzoek indient via administratie@easyrent.nl regelen we dit graag voor u.

Tijdelijk vervoer nodig? Huur een EasyRent auto.

Huur gemakkelijk en snel een auto voor elke gelegenheid, zowel particulier als zakelijk. Neem direct contact met ons op voor onze scherpe aanbiedingen of kom langs bij één van onze vestigingen in Apeldoorn, Zwolle en Deventer.

Alternate Text
Improve Your Experience You're using a web browser version we don't support. Try one of these options for better experience. IE icon